powrót

Zaufanie buduje pozycję

Jak budować markę na rynku pożyczek pozabankowych i stale powiększać grono zadowolonych Klientów mówi Jarosław Wyrzykowski, Prezes Zarządu Tempo Finanse Sp. z o.o. w rozmowie z Piotrem Kamińskim.

 

Od kiedy Tempo Finanse działa na polskim rynku?

 

Naszą działalność rozpoczęliśmy w 2004 r. na terenie Wrocławia. Od 2007 r. rozszerzyliśmy działalność na skalę ogólnopolską, dlatego tę datę przyjmujemy jako nasz oficjalny start. W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost ilości firm oferujących pożyczki i to zarówno produkty internetowe, ale również te sprzedawane w biurach pośrednictwa kredytowego. Firma istnieje na rynku już od dawna, dzięki czemu mamy ugruntowaną pozycję. A w tej działalności to właśnie pozycja i zaufanie decydują o sukcesie.

 

W sieci aż roi się od ofert pożyczek w 15 minut. Ale jakie możliwości ma ktoś bez dostępu do Internetu albo konta w banku?

 

Wtedy można wziąć pożyczkę i spłacać ją w domu. To jest właśnie nasza przewaga konkurencyjna. Klient spotyka się z naszym Pracownikiem, który wyjaśnia mu wszystkie wątpliwości i odpowiada na pytania związane z umową. Obecne zapotrzebowanie dotyczy sporej grupy potencjalnych konsumentów usług pożyczkowych. Zdawaliśmy sobie sprawę z tej niszy, dlatego właśnie w ten segment rynku skierowaliśmy swoją działalność. Z naszych usług korzystają często ludzie, którzy nie mają czasu iść do Banku, biura pośrednictwa czy przeglądać oferty w Internecie. Dzięki nam mogą poradzić sobie z przejściowymi kłopotami finansowymi.

 

Jak wygląda procedura udzielenia pożyczki?

 

Nazywamy ten proces raz, dwa, trzy. Pierwszym krokiem jest udzielenie Klientowi niezbędnych informacji o naszych usługach poprzez kontakt z naszą infolinią Następnym krokiem jest osobiste spotkanie. Umawiamy Klienta z naszym Doradcą w miejscu zamieszkania. Po weryfikacji zdolności kredytowej spisujemy umowę . Klient wybiera dla siebie najkorzystniejsze opcje i ma możliwość zdecydowania, czy chce mieć pożyczkę z obsługą w domu, czy też wpłacać raty na konto Spółki. Następnie umowę przesyłamy do Działu Weryfikacji, który analizuje dokumenty i podejmuje ostateczną decyzję co do udzielenia pożyczki. Nasz klient musi spełnić przyjęte kryteria dotyczące zadłużenia w Krajowym Rejestrze Długów – głównie są to Klienci bez zadłużenia w KRD. W trzecim kroku Klient otrzymuje gotówkę przelewem lub może ją wybrać w banku na podstawie otrzymanego od nas czeku.

 

W jakich miastach firma prowadzi teraz swoją działalność operacyjną?

 

Obecnie działamy na terenie ponad 350 miejscowości w całym kraju. Nasze oddziały znajdują się w 12 miastach. Pożyczki obsługiwane są przez prawie 700 profesjonalnie wyszkolonych Doradców. Dzięki temu możemy być blisko i w stałym kontakcie z Klientami oraz zapewnić im profesjonalną obsługę, wsparcie i potrzebną pomoc.

 

Co jest najważniejsze dla firmy funkcjonującej w branży kredytów pozabankowych?

 

Przede wszystkim zależy nam na satysfakcji Klientów. O naszej solidności świadczy fakt, że wielu Pożyczkobiorców ponownie korzysta z naszych usług. Co więcej, aż 33% (dane z 04.2015) naszych nowych Klientów pochodzi z rekomendacji tych obecnych. Istotna jest dla nas jakość obsługi, dlatego też dbamy o to, żeby nasi Doradcy i Pracownicy infolinii byli odpowiednio przeszkoleni. Jesteśmy członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, ambasadorem programu FairPay propagującego rzetelne wywiązywanie się ze zobowiązań i nagradzanie za dobrą historię spłat. Od września 2011 r. uczestniczymy w programie Rzetelna Firma. We wrześniu 2012 r. otrzymaliśmy nagrodę Skrzydła KRD za konsekwentne dbanie o to, aby udzielane pożyczki trafiały tylko do wiarygodnych kredytobiorców. Z naszych usług skorzystało już niemal 100 000 osób. Naszym głównym celem jest utrzymywanie długofalowych relacji z Klientami. Jesteśmy odpowiedzialnym pożyczkodawcą zależy nam, aby dopasować produkty do możliwości Klientów. Często przekonujemy Klientów do zaciągania mniejszych kwot wskazując zalety i możliwości do bezpiecznej spłaty pożyczki w przyszłości.

 

 

 

Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie i przed nikim nie zamykamy swoich drzwi. Bardzo ważne jest, aby Klient miał świadomość zaciągania zobowiązania. Staramy się edukować i przedstawiać ryzyka niosące za sobą nadmierne zadłużanie się.

 

Co się dzieje w przypadku zaległości w spłacie?

 

Dla nas ważne jest, aby „uratować” Klienta przed windykacją zewnętrzną, czy skierowaniem sprawy do sądu. Mamy ludzkich, empatycznych Doradców, dlatego na etapie obsługi pożyczki w miejscu zamieszkania jest możliwość symbolicznego przesunięcia terminu spłaty. Większość naszych Klientów nie ma problemów ze spłatą swoich zobowiązań. Ta część, która jednak nie wywiązuje się z nich, najczęściej na skutek jakiś nieprzewidzianych zdarzeń losowych, znacznie przekraczając terminy przewidziane w harmonogramie, jest odwiedzana przez naszych pracowników i próbujemy wspólnie znaleźć rozwiązania. Często terminy i warunki spłat są negocjowane. Czasami prolongujemy termin spłaty. A w przypadku braku chęci współpracy ze strony Klienta trafia on do naszego wewnętrznego Działu Windykacji. Tu kładziemy nacisk przede wszystkim na dopasowanie rat do obecnych możliwości i przekalkulowanie harmonogramu spłat, aby nie obciążać takich osób zbędnymi opłatami dodatkowymi, które tylko utrudniłyby rozwiązanie problemu. Dzięki takiemu podejściu możemy liczyć na lojalność Klientów, a także na polecenia nas innym , a przy działalności związanej z pieniędzmi to wartość nie do przecenienia.

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013