powrót

Zaufanie buduje pozycję

Tempo Finanse zostało zostało nagrodzone tytułem Symbol Przyjaznej Pożyczki 2015. O tym, jak budować markę, mówi Jarosław Wyrzykowski, prezes zarządu spółki, w rozmowie z Piotrem Kamińskim.

 

 

 

Był pan uczestnikiem konferencji na temat nieuczciwej konkurencji w branży pożyczek pozabankowych. Na czym polega szkodliwe działanie takich firm na wizerunek pożyczkodawców?

Liczą się uczciwość i transparentność postawy wobec klientów. Sektor pozabankowy bardzo długo pracował na to, aby nie być traktowanym w kategorii parabanków. Po aferze Amber Gold, kiedy zrobiła się dość spora nagonka na tę branżę, wszystkich nas uważano za oszustów. Odbudowa wizerunku była czasochłonna, ale udała się i myślę, że dzisiaj jesteśmy już w zupełnie innym punkcie. Chciałbym tu wspomnieć o tzw. garażowcach. Nie wszystkie firmy posiadają scoringi, nie sprawdzają klienta w BIG-ach. Wydaje mi się, że naprawdę chodzi im nie o pozyskanie klienta i długotrwałą współpracę, ale o krótkoterminowy zysk. A to postawa szkodliwa. Tempo Finanse od 10 lat współpracuje z tymi samymi klientami, którzy nieraz rok w rok biorą pożyczki. Nie zależy nam na jednorazowym zaspokojeniu potrzeb klienta czy jego zadłużaniu. Większość firm z branży korzysta z baz danych, ale również posiada własne scoringi, co pozwala na unikanie sytuacji, o które jesteśmy posądzani, czyli o to, że wpędzamy tzw. Kowalskiego w tarapaty. Otóż tak nie jest. Byłoby samobójstwem dla nas wszystkich, gdybyśmy chcieli sprawiać problemy klientom, bo to automatycznie zamykałoby nam drogę do rozwijania biznesu. Naszym celem jest zatem długotrwała współpraca. To właśnie buduje pozycję i zaufanie, które decydują o sukcesie w tej branży.

 

Czym oprócz transparentności wyróżnia się Tempo Finanse?

W internecie można znaleźć wiele ofert pożyczki w 15 minut on-line. Ale jeśli ktoś nie ma dostępu do sieci i konta w banku, wtedy może wziąć pożyczkę i spłacać ją w domu. To jest właśnie nasza przewaga konkurencyjna. Klient spotyka się z naszym pracownikiem, który wyjaśnia mu wszystkie wątpliwości i odpowiada na pytania związane z umową. Obecne zapotrzebowanie dotyczy sporej grupy potencjalnych konsumentów usług pożyczkowych. Z naszych usług korzystają często ludzie, którzy nie mają czasu iść do banku, biura pośrednictwa czy przeglądać oferty w internecie. Dzięki nam mogą poradzić sobie z przejściowymi kłopotami finansowymi.

 

Jak wygląda procedura udzielenia pożyczki?Pierwszym krokiem jest udzielenie klientowi niezbędnych informacji o naszych usługach poprzez kontakt z infolinią. Następnym krokiem – osobiste spotkanie. Umawiamy klienta z doradcą w miejscu zamieszkania. Po weryfikacji zdolności kredytowej spisujemy umowę. Klient wybiera dla siebie najkorzystniejsze opcje i ma możliwość zdecydowania, czy chce mieć pożyczkę z obsługą w domu, czy też wpłacać raty na konto spółki. Następnie umowę przesyłamy do Działu Weryfikacji, który analizuje dokumenty i podejmuje ostateczną decyzję co do udzielenia pożyczki. W trzecim kroku Klient otrzymuje gotówkę przelewem lub może ją wybrać w banku na podstawie otrzymanego od nas czeku.

 

Co jest najważniejsze dla firmy funkcjonującej w branży kredytów pozabankowych?

Przede wszystkim zależy nam na satysfakcji klientów. O naszej solidności świadczy fakt, że wielu pożyczkobiorców ponownie korzysta z naszych usług. Co więcej, aż 33% (dane z 04.2015) nowych klientów pochodzi z rekomendacji tych obecnych. Dbamy też o to, żeby doradcy i pracownicy infolinii byli odpowiednio przeszkoleni. Jesteśmy członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, ambasadorem programu FairPay propagującego rzetelne wywiązywanie się ze zobowiązań i nagradzanie za dobrą historię spłat. Od września 2011 r. uczestniczymy w programie Rzetelna Firma. We wrześniu 2012 r. otrzymaliśmy nagrodę Skrzydła KRD za konsekwentne dbanie o to, aby udzielane pożyczki trafiały tylko do wiarygodnych kredytobiorców. Z naszych usług skorzystało już niemal 100 tys. osób. Jesteśmy odpowiedzialnym pożyczkodawcą, więc zależy nam, aby dopasować produkty do możliwości klientów. Często przekonujemy ich do zaciągania mniejszych kwot, wskazując zalety i możliwości do bezpiecznej spłaty pożyczki w przyszłości. Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie i przed nikim nie zamykamy drzwi. Bardzo ważne jest, aby klient miał świadomość zaciągania zobowiązania. Staramy się edukować i przedstawiać ryzyka niosące za sobą nadmierne zadłużanie się. Właśnie taka postawa buduje zaufanie. ■

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013