powrót

Współpraca z korzyściami

Z Izabelą Walczewską-Schneyder, członkiem zarządu Benefit Systems, rozmawia Anna Knapek.

 

Grupa Benefit Systems wspiera ludzi i organizacje w rozwoju oraz budowaniu zaangażowania. W tym celu rozwija portfolio programów z zakresu świadczeń pozapłacowych, które pozwalają firmom skutecznie motywować zespół i przyciągać talenty. Co stanowi o najwyższej jakości Benefit Systems?

Od zawsze w centrum swoich działań stawiamy ludzi. Staramy się dbać o satysfakcję, zdrowie oraz motywację pracowników wiodących firm i instytucji w Polsce. Z uwagą śledzimy trendy i rynek, wsłuchujemy się uważnie w potrzeby oraz oczekiwania klientów, użytkowników i partnerów. Za każdym razem, gdy podejmujemy współpracę, liczymy na otwartość i długoletnią relację biznesową opartą o pełną przejrzystość oraz niezwykle ważną dla nas zasadę win-win, zgodnie z którą obydwie strony odnoszą korzyści.

 

Czy to możliwe?

To wręcz kluczowy element naszego sukcesu. Aż 96 proc. klientów docenia profesjonalizm Benefit Systems i tyle samo jest zadowolonych ze współpracy. Także nasze relacje z partnerami od samego początku rozwijamy na wspomnianej wcześniej zasadzie win-win – dla nas niezwykle ważne jest, aby poszczególne placówki rozwijały się, modernizowały, wprowadzały nowe rozwiązania i usprawnienia. Chcemy naszym użytkownikom dostarczać jak najlepsze usługi, natomiast dla właścicieli obiektów sportowo-rekreacyjnych być stabilnym i pewnym partnerem.

 

Jaka jest geneza działalności firmy i jaką drogę przeszła, aby osiągnąć dzisiejszą pozycję na rynku?

Na początku działalności oferowaliśmy pozapłacowe świadczenia dla pracowników, ale z zakresu usług finansowych. W 2003 r. dołączyliśmy do oferty świadczenia motywacyjne z obszaru sportu i rekreacji. Rynek zareagował na nie entuzjastycznie. Dlatego w 2004 r. skoncentrowaliśmy się na rozwoju innowacyjnego modelu biznesowego oferującego nielimitowany dostęp do obiektów sportowych oraz rekreacyjnych. Była to wówczas nowatorska koncepcja nie tylko na rynku polskim, ale również na skalę europejską. W latach 2008–2009 firma dynamicznie się rozwijała. Sieć klubów honorujących kartę z kilku lokalnych w 2004 roku powiększyła się w cztery lata do blisko tysiąca. W tym czasie przybyło również klientów: na koniec 2008 roku było to już 800 firm. W 2011 r. zadebiutowaliśmy na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. W tym czasie Benefit Systems miał w ofercie dobrze działający MultiSport, rozwijający się system kafeteryjny, a także rozwiązania z dziedziny kultury, zdrowego żywienia, edukacji czy wypoczynku. Obecnie do grupy naszych klientów należy ponad 7 000 firm i instytucji zatrudniających ponad 2 mln pracowników. Z produktów sportowych korzysta ponad pół miliona użytkowników, którzy mają do dyspozycji niemal 4 000 obiektów sportowo-rekreacyjnych w całym kraju.

Jaka perspektywa rozwoju czeka Grupę Benefit Systems w najbliższych latach?

Chcemy umacniać pozycję na rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych. Dlatego też skupiamy się na dalszym rozwoju programu MultiSport oraz nowych produktów, ekspansji zagranicznej oraz profesjonalizacji rynku fitness. MultiSport ma nadal duży potencjał rozwojowy, dodatkowo ten obszar powiązany jest z naszymi działaniami ukierunkowanymi na wsparcie i profesjonalizację branży fitness. Ze wspomnianym już MultiSportem weszliśmy cztery lata temu na rynek czeski i obecnie spółka jest już rentowna, a my mamy plany dalszej ekspansji – chcemy wejść na kolejne rynki w wybranych krajach Europy Środkowej i Południowej, w tym na Słowację.■

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013