powrót

(Wielko)polski GAL w zgodzie z naturą

Nagrodzone Symbolem 2015 przedsiębiorstwo GAL jest rodzinną, polską firmą, która swoje idee i lokalny patriotyzm przekuła w wielki sukces. Droga do niego wiodła przez organiczną pracę kilku pokoleń, niezależność, a przede wszystkim najwyższą jakość produktów.

 

Obecnie na polskim rynku znajdują się 4 grupy wyrobów firmy GAL – produkty lecznicze, suplementy diety, kosmetyki oraz produkty pszczele. Stanowią one bogate źródło Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych z rodziny Omega–3 i Omega–6 oraz witamin A i E. Produktów jest ponad 100, więc trudno mówić o jednym, który się wyróżnia. Tym bardziej, że elementem sukcesu firmy jest umiejętność dostosowywania rozwiązań technicznych do potrzeb produkcji, a co za tym idzie – do zmieniającego się dynamicznie popytu rynkowego. W ten właśnie sposób spółka wyspecjalizowała się w produkcji elastycznych kapsułek żelatynowych, których postać przyjmują prawie wszystkie preparaty. Taka forma zamknięcia suplementu czy kosmetyku pozwala przedłużyć jego trwałość i zapobiega utlenianiu się cennych substancji czynnych, decydujących o właściwościach i działaniu produktów. Preparaty zróżnicowane są pod względem wielkości, kształtów i barw. Można je łatwo dawkować.

 

Jakość wyższa niż wymagana

 

Jesteśmy najbardziej doświadczoną polską firmą w tej branży, bo od 25 lat sprzedajemy oleje rybie: tran - olej z wątroby dorsza, olej z ryb sardynkowatych oraz olej z rekina – mówi Michał Marek, wiceprezes zarządu S.P.R.P. GAL Sp.j. .

Od początku działalności firma była nastawiona na produkcję olejów zimnotłoczonych. Tyle, że w latach 90-tych, aby takie oleje zarejestrować i legalnie sprzedawać, konieczne było uzyskanie certyfikatu leku i związane z tym spełnienie procedur farmaceutycznych. Mimowolnie podniosło to na bardzo wysoki poziom system jakości w firmie GAL. Po wejściu do UE i związanym z tym procesem dostosowywania prawa do norm wspólnotowych okazało się, że naturalne oleje zimnotłoczone są suplementami diety. Wróciły więc do kategorii spożywczej. Ale dzięki temu, że firma została uprzednio skategoryzowana jako farmaceutyczna, wszystkie jej produkty przeszły bardzo dokładne badania i analizy, zanim zostały wprowadzone na rynek. W tradycji firmy tak pozostało do dziś: każdy nowy wyrób spełnia rygorystyczne wymogi, bo jest badany jak lek – i tu tkwi główny punkt przewagi nad konkurencją.

Warto wybierać nasze produkty, ponieważ oprócz spełniania wyższych standardów mamy wieloletnie doświadczenie z dostawcami surowców z całego świata – dodaje M. Marek. – Przy produkcji bazujemy na Farmakopei. Naszymi koronnymi atutami są jednak polskość, autentyczność i samodzielność, gdyż to one pozwalają nam utrzymać bardzo wysoką jakość. W naszych własnych laboratoriach – mikrobiologicznym i fizykochemicznym – na bieżąco dokładnie sprawdzamy dostarczane surowce. Oleje są pozyskiwane we własnych tłoczniach, a następnie samodzielnie kapsułkujemy i dystrybuujemy.

Warto też podkreślić, że od czterech lat firma ma w zasobach własne pasieki i rozwija portfolio produktów pszczelich, a do procesów produkcyjnych używa swoich miodów i pyłków kwiatowych.

 

 

Pionierzy innowacji i inwestycji

 

W dobie nowinek technologicznych GAL mocno stawia na innowacyjność. Stworzył własny system dystrybucji produktów, który usprawnił działalność: dzięki profesjonalnej platformie sprzedażowej "GAL dla aptek" blisko 14 tysięcy aptek i sklepów zielarskich z łatwością może składać zamówienia. Kolejną nowością w rozwoju platformy jest dedykowana jej aplikacja mobilna na smartfony. Do użytku trafi najpóźniej z końcem stycznia przyszłego roku. Przeznaczona będzie głównie dla aptekarzy, którzy w każdej chwili – np. stojąc w korku – będą mogli zaopatrywać swoje punkty w wybrany asortyment. Dzięki tej aplikacji możliwe jest również zeskanowanie telefonem kodu kreskowego wybranego produktu i zamówienie odpowiedniej ilości towaru. To znacznie ułatwi realizację zamówień i skróci jej czas.

Jesteśmy pionierami w takim sposobie dystrybucji na rynku farmaceutycznym i suplementacyjnym – podkreśla M. Marek. – Nikt na rynku farmaceutycznym nie ma tak rozwiniętego systemu handlowego. Dzięki temu mamy pełną niezależność w dostępie do aptek i zielarni, a w dobie zakupów internetowych jesteśmy łatwiej dostępni. Wsiedliśmy do pociągu o nazwie "nowoczesny internet" i mamy zamiar to wykorzystać. Nie martwimy się o przyszłość na rynku, bo dzięki zdroworozsądkowemu podejściu do biznesu i zaangażowaniu ze strony każdego pracownika śmiało patrzymy w przyszłość.

 

 

Świadomy sukces

 

Skąd bierze się siła GAL? Z przekonań o tym, że polska firma potrafi. Oprzeć się zachodniej, bezwzględnej konkurencji, stworzyć własną sieć odbiorców. Wzorem dla zarządu jest etos pracy organicznej, tak typowej dla starej, dobrej, branej za wzór w wielu dziedzinach Wielkopolski. Przeprowadza kolejne inwestycje, których wartość rokrocznie wynosi 1–2 mln zł. Stale rozbudowuje park maszynowy. Zmiany wpływają nie tylko na ulepszenie linii produkcyjnych czy udoskonalanie wyrobów, ale i na zwiększanie jakości pracy. Bardzo ważne jest odpowiednio wszechstronne wykształcenie pracowników, a przy tym ich wielofunkcyjność w firmie. – Dajemy młodym ludziom dostęp do najnowocześniejszych technologii w zakresie produkcji suplementów diety – zaznacza M. Marek. – Najstarsza maszyna z naszego wyposażenia pochodzi z 1999 r., czyli ma 16 lat, i już wówczas była wyposażona w... panel dotykowy. To były czasy, gdy mało komu śniło się o posiadaniu smartfona, a co dopiero o takim rozwiązaniu! Podaję ten przykład dla zobrazowania innowacyjności, na którą od zawsze stawiamy: ogromny postęp technologiczny, rozwój i inwestycje.

W ubiegłym roku park maszynowy poszerzono jeszcze o automatyczną linię do produkcji pomadek. W Polsce znajdują się obecnie jedynie dwa urządzenia o takim stopniu zaawansowania. Do tego dochodzą nowoczesne technologie zastosowane w liniach produkcyjnych, które również sprawdzają jakość produktów. Badania niezależnych instytucji wskazują bowiem, że tran produkowany przez firmę GAL jest jednym z najczystszych (w odniesieniu do zawartości metali ciężkich) tranów dostępnych na polskim rynku.

Efekt? Zadowolenie klientów, którzy od 25 lat wracają. Nie ma lepszego miernika.

Trzeba też podkreślić, że GAL dba o relacje biznesowe, których nie da się przełożyć bezpośrednio na pieniądze. Wspiera lokalne inicjatywy, funduje nagrody, działa na rzecz społeczności lokalnej. Są to wartości, które pielęgnowane przez lata pozwoliły stworzyć nie tylko prężnie działającą firmę oferującą cenione przez konsumentów produkty najwyższej jakości, ale przede wszystkim zdrowy, odpowiedzialny biznes. Takiego można życzyć każdemu.

 

Anna Knapek

 

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013