powrót

UNITY – rewolucja w meblarstwie

W ubiegłym roku w branży meblarskiej pojawił się innowacyjny materiał produkcyjny: płyta UNITY (Lamlux). Wdrożenie technologii jej wytwarzania, a następnie wprowadzenie nowości na rynek jest dziełem radomskiej firmy Sklejbud.

Od 2015 r. Sklejbud posiada ultranowoczesną, pierwszą w Polsce i drugą na świecie linię produkcyjną, która wynosi tradycyjny budulec meblarski na zupełnie nowy poziom. Pionierska technologia produkcji płyt UNITY (Lamlux) umożliwia nadanie połysku powierzchni płyty laminowanej, a w następstwie uzyskanie efektu lustrzanego oraz podwyższonej odporności na zarysowania i zewnętrzne czynniki degradujące.

Innowacja polega na tym, że dziś, w przeciwieństwie do starszych rozwiązań, dosłownie każdą laminowaną płytę do produkcji mebli możemy przygotować w wysokim połysku – tłumaczy Marek Rutka, właściciel firmy Sklejbud Sp.j. – Pozwala to zaoferować naszym klientom produkt o niespotykanej dotychczas jakości w cenie o 30–40% niższej niż materiały dostępne powszechnie na rynku.

 

UNITY, czyli lepszy Polglos

 

Technologia UNITY (Lamlux) to swoisty upgrade produkcji płyt Polglos. Polglos jest wysokopołyskową płytą produkowaną na bazie płyt MDF o średniej gęstości, pokrytą wysokojakościowym akrylem i odporną na promieniowanie UV. Daje to gwarancję utrzymania trwałości koloru oraz jego powtarzalność w procesie produkcyjnym.

À propos kolorów: należy podkreślić, że w przypadku płyt UNITY, producent ma do dyspozycji ich nieograniczoną paletę. Ponadto nie musi posiadać nadmiernego zapasu składników do produkcji płyt, więc technologia ta generuje także oszczędności. I jeszcze jedna istotna kwestia: UNITY szanuje środowisko. Statystki mówią, że w zwykłym procesie lakierowania zawarte w farbie związki chemiczne ulatniają się do atmosfery w blisko 40%. W przypadku płyt UNITY odsetek ten jest jednocyfrowy, gdyż na produkcie pozostaje ponad 90% lakieru.

Polglos stanowi od kilku lat trzon sukcesu Sklejbudu – i to właśnie on pozwolił M. Rutce rozsławić markę nie tylko w Polsce, ale i za granicą. – Rynki zbytu mamy dość szerokie – przyznaje właściciel spółki. – Wysyłamy nasz produkt zarówno do krajów europejskich, jak i do Azji. Mamy luksus bycia jedynym polskim producentem i dystrybutorem Polglosu oraz UNITY.

 

Sukces – porażka

supersukces

 

Sklejbud to marka, która na polskim rynku funkcjonuje od 1993 r., czyli blisko ćwierć wieku. Jej początek, podobnie jak dla większości przedsiębiorstw tamtego okresu, oznaczał handel – w tym przypadku hurtową sprzedaż akcesoriów meblowych. Firma funkcjonowała w oparciu o ten model przez pierwszych sześć lat, by następnie rozwinąć kolejną gałąź, czyli tworzenie mebli na zamówienie. Bodźcem, który popchnął Sklejbud w kierunku zmiany, okazał się kryzys.

Szczerze mówiąc, w pewnym momencie sięgnęliśmy niemal dna – wspomina M. Rutka. – Ale gorzka lekcja skłoniła nas do refleksji, które ostatecznie przekuły się na sukces większy niż poprzedni. Ponowny rozwkit rozpoczął się około 2005 r. Poszliśmy w duży eksport i dynamiczne inwestycje w park maszynowy. Zaczęliśmy się rozbudowywać i dołączać do portfolio kolejne usługi. A w 2010 r. jako jedna z pierwszych firm w Europie rozpoczęliśmy produkcję płyt wysokopołyskowych – akrylowych. To był nasz strzał w dziesiątkę: pionierskość, jakość i bezkonkurencyjność.

Efekt? Dziś firma, która zaczynała w przysłowiowym garażu, zatrudnia 34 osoby i stale zwiększa stopę eksportu. Od 2015 r. do dziś jej inwestycje przekroczyły 8 mln zł. W bieżącym roku otrzymała nominację do tytułu Symbol Innowacji 2016.

 

Nowe pomysły, nowa siedziba

 

Właściciel Sklejbudu jest jednym z tych przedsiębiorców, którzy za punkt honoru stawiają sobie ciągły rozwój, nowe technologie, przekraczanie kolejnych granic i unikanie klinowania się pomiędzy rozwiązaniami proponowanymi przez podobne firmy. Wciąż śledzi rynek meblarski i bada jego trendy. – W obecnych czasach specyfiką każdej niemal branży jest fakt, że produkt starzeje się dość szybko. Wychodzę zatem z założenia, że gdy wprowadzam do obiegu nowość, która zaczyna się świetnie sprzedawać, to już czas najwyższy myśleć o kolejnej – zdradza M. Rutka.

Rzeczywiście, intensywny rozwój Sklejbudu widać na każdym kroku. Imponuje nowa siedziba firmy, której architektura łączy designerską surowość i funkcjonalność z elegancją. Wprawdzie piękny obiekt może wkrótce stać się za mały na potrzeby spółki, ale w zarysie są już kolejne koncepcje rozbudowy, choć właściciel szczegółów jeszcze nie zdradza. Na pewno warto trzymać kciuki.

 

Adam Bała

 

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013