powrót

Rejs: rodzinny podbój rynków

Przemysł meblarski stanowi wizytówkę polskiego eksportu. Dzięki determinacji, wdrażaniu jakości, wizji i ciężkiej pracy, niektórym firmom z tej branży udało się zostać potentatami na rynku. Przykład? Rejs Sp. z o. o.

 

 

Korzenie firmy Rejs, będącej jedną z wiodących spółek sektora akcesoriów meblowych w Europie, wyspecjalizowaną w produkcji elementów wyposażenia z drutu, stali i aluminium do nowoczesnej kuchni i garderoby, sięgają lat początku lat 90. ubiegłego wieku. Wtedy to państwo Rejs postanawiają założyć własny biznes. W 1993 r. kupują pierwszą, używaną maszynę i zaczyna się produkcja plastikowych uchwytów do mebli. Początki działalności są trudne, dlatego cała rodzina angażuje się w produkcję, sprzedaż i dystrybucję. Od początku główną idee fixe założyciela jest rodzinne, prężne przedsiębiorstwo. Dzisiaj spółka jest przykładem rozwoju biznesu opartego na wartościach etycznych. Należy do zaszczytnego grona Firm Rodzinnych, przystąpiła do Fundacji Firm Rodzinnych, aby wspólnie krzewić wartości i dumę ze swojej tożsamości. – Jesteśmy przedsiębiorstwem o wyłącznie polskim kapitale, w którego rozwój zaangażowały się już dwa pokolenia właścicieli – podkreśla Jan Rejs, założyciel spółki. – Wartość rodzinną firmy podtrzymują nasi pracownicy, a także ich rodziny. To w dużym stopniu przyczyniło się do szybkiego rozwoju i przekształcenia się w dużą, prężną organizację zatrudniającą ponad 700 osób.

 

 

Patriotyzm gospodarczy i lokalny

 

Rejs jest uważany za solidnego pracodawcę w Rypinie i okolicach. Patriotyzm gospodarczy i lokalny jest tu cenną wartością, ponieważ buduje odpowiedzialność nie tylko za biznes, ale także za najbliższe środowisko. Dlatego większość załogi to po prostu rodziny, które bardzo mocno identyfikują się z firmą, a to przekłada się na zaangażowanie i motywację do pracy. W zamian pracownicy otrzymują tak ważne w dzisiejszych czasach bezpieczeństwo zatrudnienia. – Poza standardowymi obowiązkami pracodawcy oferujemy naszym pracownikom i ich rodzinom dodatkowe benefity, wiążąc ich tym samym z naszym zakładem – podkreśla Katarzyna Ziułkowska, dyrektor marketingu.

Ważnym elementem marketingu wewnętrznego w spółce jest efektywna komunikacja, dlatego dział personalny dba o ciągłe podnoszenie kompetencji zespołu w tym zakresie. Ponadto kadra zarządzająca prowadzi politykę otwartych drzwi – każdy z pracowników ma możliwość prezentowania swoich pomysłów dotyczących usprawnienia procesów produkcyjnych, biorąc tym samym odpowiedzialność za rozwój swojego pracodawcy.

Patriotyzm lokalny to także aktywność na rynku pracy, gdzie firma prowadzi działania edukacyjne i aktywizuje społeczność zawodową powiatu, pozyskując w ten sposób potencjalnych pracowników. Wychodząc naprzeciw lokalnym potrzebom społecznym rodzina Rejs prowadzi także działania charytatywne. Taka polityka wobec lokalnej społeczności jest właśnie oparta na wartościach rodzinnych i etycznej postawie wobec otoczenia biznesu, którą zapoczątkował Jan Rejs, a dzięki swojej konsekwencji, uporowi i determinacji połączył osiąganie celów biznesowych z dobrem społecznym.

 

 

Go global

 

Wartości rodzinne wraz z nowymi technologiami stały się podstawą unikatowej fuzji stanowiącej podstawę zarządzania w firmie Rejs. Klucz do sukcesu budują także innowacje i nowatorskie rozwiązania. Od kiedy synowie założyciela wprowadzili firmę na rynki europejskie, rozwój produktów i technologii stały się warunkiem osiągania celów biznesowych, tym bardziej, że gra idzie o branżę charakteryzującą się wysokim poziomem konkurencyjności. Dlatego wdrażanie innowacyjnych rozwiązań opiera się na schemacie: pomysł – projekt – laboratorium – technologia – maszyny – jakość produktu. Dzięki temu wyroby charakteryzują się światowym poziomem wykonawstwa a wypracowane przez wiele lat know-how stanowi siłę i przewagę konkurencyjną firmy z Rypina.

Spółka Rejs, prowadzona przez wizjonera, ciągle się rozwija, aby sprostać aktualnym wymogom i potrzebom rynku, dbając w ten sposób o swoją z trudem wywalczoną pozycją w branży. Efektem tego jest wprowadzenie do oferty nowych usług dla przemysłu, takich jak: innowacyjne usługi galwaniczne, laserowe ciecie blach, obróbka skrawaniem CNC, obróbka plastyczna rur, profili i drutu itp. Rejs od lat jest obecny na rynkach Europy i Azji, a także bliskiego wschodu, np. Iraku i Arabii Saudyjskiej, jako poważny i solidny gracz branży akcesoriów meblowych. W planach Jan Rejs ma ekspansję na inne, atrakcyjne rynki światowe. Życzymy dalszych sukcesów i trzymamy kciuki.

 

 

 

Piotr Kamiński

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013