powrót

Kreditech: Nowe oblicze pożyczek pozabankowych

Na jakich filarach oparty jest sukces Kreditechu?

Podstawą naszej działalności jest unikalny system zarządzania ryzykiem kredytowym, dzięki któremu, w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund, jesteśmy w stanie ocenić zdolność kredytową wnioskującego. Nasz proces nie dzieli klientów na tzw. bankowych i niebankowych, ponieważ działa zupełnie inaczej niż klasyczne rozwiązania w tym obszarze. System Kreditech łączy nowe źródła danych, tzw. dane behawioralne z nowoczesną statystyką oraz technologią“machine learning”. To unikalne i bardzo skuteczne rozwiązanie, które zmienia powszechnie znane zasady weryfikacji kredytowej, szczególnie w obszarze pożyczek online.

Jak powstał Kreditech i jak wyglądało jego wejście na polski rynek?

Biznes Kreditechu powstał z pomysłu kilku młodych przedsiębiorców i rozrósł się do poziomu jednego z największych podmiotów z branżyFinTechna całym świecie. W tej chwili w Kreditech zainwestowały tak znane firmy jak J. C. Flowers, Rakuten i PayU. Na rynek polski weszliśmy w 2014 roku jako marka Kredito24.pl z ofertą pożyczek krótko terminowych. Na początku 2016 roku rozszerzyliśmy ofertę o pożyczki ratalne dostępne na nowej platformie Monedo Now. Początkowo Monedo Now proponowało 2 produkty: pożyczki na 3 miesiace do 3000 zł i długoterminowe pożyczki do 36 miesięcy. Dzisiaj Monedo Now jest podstawowym serwisem Kreditech, który rozwinęliśmy o oferty dla osób, które chcą sfinansować zakupy online. Ten obszar rozwoju oferty jest dla nas priorytetowy i strategiczny.

Czym państwa oferta buduje swoją przewagę względem konkurencji i dlaczego to właśnie was warto wybrać?

Oferujemy klientom finansowanie w szybki, wygodny i w pełni w online'owy sposób. Wniosek o pożyczkę jest ograniczony do minimum zapytań, jego weryfikacja trwachwile, a wypłata środków następuje natychmiast. Jesteśmy w stanie zapewnić taki poziom usług dzięki unikalnej technologii bazującej się na Big Data. Taki rodzaj doświadczenia nie jest dostępny w tradycyjnych usługach finansowych, gdzie wypełnienie wniosku kredytowego zajmuje,w najlepszym przypadku,kilkanaście minut, a decyzja kredytowaczęsto zapada kolejnego dnia. Nasza przewaga to dostęp do pożyczki, w momencie kiedy klient potrzebuje wolnych lub dodatkowych środków. Dlatego przyszłością jest rozwój oferty w obszarze e-commerce, gdzienatychmiastowy dostęp do finansowania jest kluczowy. Razem z naszym strategicznym partnerem PayU wprowadziliśmy możliwość finansowania zakupów pożyczką ratalną. Aobecnie rozwijamy z PayU nowy produkt “Płacę później”, czyli możliwość bezodsetkowego odroczenia płatności o 30 dni. To kolejne, bardzo wygodne rozwiązanie dla konsumenta. Pozwala skorzystać z okazji zakupowych nawet jeśli klient nie dysponuje w danej chwili wystarczającymi środkami finansowymi lub, wybierając towar, nie chce angażować własnych środków, zanim ostatecznie podejmie decyzję o zakupie. Tym samym przenosimy konkurencję w obszarze produktów finansowych na kolejnym poziom. Klienta chcemy pozyskiwać wygodą, szybkością i adekwatnością produktu do jego potrzeb.

Jak wiemy, ten sektor w Polsce wymaga jeszcze sporo pracy głównie, ze względu na niezbyt przychylne opinie. W jaki sposób można zbudować nowe, pozytywne oblicze pożyczek pozabankowych?

Firmy pożyczkowe to atrakcyjne uzupełnienie usług bankowych, przede wszystkim ze względu na wygodny i prosty sposób aplikowania opożyczkę. Klienci głosują na nas swoimi wyborami, bo doceniają szybkość i anonimowość naszych procesów. Niestety, w początkowej fazie rozwoju rynku,powstało wiele firm, które działały na pograniczu prawa, wykorzystując przede wszystkich trudne sytuacje życiowe klientów. Dlatego wyeliminowanie nieuczciwych podmiotów było krytyczne dla zmiany wizerunku tego sektora.

Nowelizacja Ustawy o Kredycie Konsumenckim z marca 2016 spowodowała wyjście tych firm, któreobciążały klientów nieadekwatnymi kosztami od zaciągniętych pożyczek. Tym samym konkurencja o klienta zaczęła koncentrować się wokół tzw. “wartości dodanej”. Wg najnowszych badań przeprowadzonych przez Biuro Rzecznika Finansowego już tylko kilka procent skarg konsumentów dotyczy sektora firm pożyczkowych. Firmy pożyczkowe starają się prezentować swoje oferty bardzo przejrzyście, coraz częściej obniżając maksymalne koszty na rzecz zwiększenia zadowolenia klienta. Pokazują się oferty programów lojalnościowych, jak również rozwiązania ułatwiające spłatę zadłużenia, np.: wakacje kredytowe, możliwość przedłużenia terminu płatności itp. Kolejnym, ważnym etapem wobszarze poprawy reputacji firm pożyczkowych będzie wejście ustawy PSD II, która demokratyzuje dostęp do usług finansowych izapewniaklientom większą elastyczność wyboru.

A skąd bierze się widoczna od kilku lat nagła popularność "mikropożyczek"?

Pojawienie się oferty mikropożyczek na rynku było odpowiedzią na brak tego typu ofertyze strony banków, dla których udzielaniepożyczek na niewielkie kwotyikrótki okresbyłopewnie nieopłacalne z powodurozproszeniaprocesów wnioskowania i weryfikacji kredytowej. Popyt na taki produkt jednak istniał i był obsługiwany przez szarą strefę. Odpowiedź na to znalazły firmy fintechowe: oferta pożyczkowa w uproszczonych procesach, w pełni anonimowa, online'owa i wykorzystująca alternatywne metody sprawdzenia zdolności kredytowej szybko stała się odpowiedzią na oczekiwania rynku.

Na jakie produkty w tej chwili kładziecie państwo największy nacisk?

Nasze wysiłki mobilizujemy w obszarze rozwoju nowych produktów dla e-commerce, gdzie współpracujemy z naszym strategicznym partnerem PayU. Proponujemy finansowanie zakupów pożyczką ratalną, której udzielenie jestoparte o naszą technologię Kreditech, czyli szybszą i prostszą z perspektywy konsumenta. E-commerce w Polsce to obecnie nie więcej niż 8% handlu. Jednak ten, kto pierwszy wejdzie w ten obszar z wygodnymi rozwiązaniami, będzie miał tym większy udział w segmencie, który będzie się dynamicznie rozwijał wraz ze wzrostem zamożności cyfrowych pokoleń. Razem z PayU przygotowujemy kolejne propozycje usług finansowych w oparciu o nasze przewagi konkurencyjne: alternatywne podejście do oceny zdolności kredytowej wykorzystujące“sztuczna inteligencję” w metodach scoringowych oraz przyjazny proces wnioskowania o usługi finansowe,nieustannierozwijany za pomocą zautomatyzowanego systemu online dostępnego 24/7.

Kreditech jest wiodącą firmą technologiczną w obszarze usług finansowych, tzw. fintech. Jest jedną z niewielu działających w Polsce, które znalazły się w tegorocznym rankingu CB Insights (październik 2017) prezentującym 250 prywatnych firm, które najmocniej wpływają na kształt przyszłych usług finansowych. Założona w 2012 roku niemiecka Grupa Kreditech zatrudnia ponad 387 specjalistów z 40 krajów. Jej spółki zależne działają w pięciu krajach (Polsce, Hiszpanii, Czechach, Rosji i Meksyku). Oferują szereg produktów, od pożyczek i mikropożyczek do złożonych usług finansowych, takich jak karty przedpłacone czy finansowanie zakupów online pod nazwą Lending as a services. Grupa Kreditech korzysta z technologii Big Data i złożonych algorytmów. Jej misja to budowanie cyfrowego banku dla osób bez określonej zdolności kredytowej na całym świecie. Grupa Kreditech jest podzielona na dwie części: „Kredi” oznacza spółki zależne działające jako podmioty świadczące usługi finansowe, które dostarczają kredyty dla osób prywatnych. Druga część, „tech”, to zlokalizowana w Hamburgu firma technologiczna – Kreditech Holding – rozwijająca technologię bankową i świadcząca usługi wspierające. Należąca do Kreditechu technologia pozwala dostawcom usług finansowych na nabycie, identyfikację, ocenę oraz wypłatę środków pieniężnych klientom w kilka sekund. Zautomatyzowany proces w połączeniu z samodoskonalącymi się algorytmami zapewniają szybką i wygodną obsługę klienta przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i błędów.
nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013