powrót

Aktualności

Innowacyjny model strategii marketingowych

Z twórcą agencji interaktywnej Trakido oraz aplikacji konferencyjnej Tickerence Januszem Kamińskim rozmawiała Anna Knapek.

 

Jeden z pierwszych Specjalistów Marketing Automation w Polsce. Od 7 lat związany z profesjonalnym rynkiem reklamowym.Współpracował z trzema największymi agencjami reklamowymi w Polsce. Specjalizuje się w zaawansowanych kampaniach marketingowych opartych o zachowanie użytkowników na serwisach www. Certyfikowany przez Google Specjalista w zakresie Analityki Internetowej oraz Google AdWords. Swoją wiedzą i umiejętnościami z zakresu marketingu wspierał takie marki, jak BZ WBK-Aviva, Tatuum, Mateusz Grzesiak, Budlex, Międzynarodowe Targi Poznańskie. Renova, Implant Masters Poland.

 

Jeszcze do niedawna o marketing automation nie mówiło się zbyt wiele - dziś rozwija się on bardzo dynamicznie. Czym jest ta automatyzacja i dlaczego jest taka ważna?

 

Marketing Automation to nazwa dla systemów, które łączą i usprawniają pracę działów marketingu i sprzedaży. To nowy sposób pracy dzięki któremu wykorzystujemy potencjał specjalistów i sprzętu.

Wiele firm ma osobny system dla e-mail marketingu i osobny CRM. Powoduje to problemy z komunikacją - nie można stwierdzić, jak duża jest faktyczna ilość leadów oraz czy potencjalny klient jest zainteresowany. Kontakty przekazane “z marketingu” do działu sprzedaży są nieopisane, niekompletne i nieuporządkowane. Dopiero marketing automation łączy wszystkie procesy w całość. Pozwala obserwować zachowania użytkowników na stronie, zobaczyć, czym się interesowali, jakie trudności napotkali, skąd trafili na daną stronę i ile czasu na niej spędzili. Do tych działań wykorzystujemy wszystkie kanały komunikacji: e-mail marketing, kampanie AdWords, kampanie Facebook Ads, odpowiednie pozycjonowanie produktu, tworzymy marketing szeptany, artykuły tematyczne oraz poprzez tworzenie treści video, kampanie YouTube i aplikacje mobilne.

 

A jak to wpływa na wyniki?

 

Jeśli działania są prowadzone poprawnie, współczynnik konwersji może wzrosnąć nawet o połowę. Oczywiście przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów pozyskania takiego leada.

 

Mówimy o automatyzacji, czy w takim razie człowiek jest obecnie zbędny w całym procesie marketingowym?

 

Absolutnie nie. Systemy i komputery wspomagają pracę człowieka. One wskazują właściwy kierunek, wyłapują dane, które mogłyby umknąć, lub których człowiek zwyczajnie nie byłby w stanie odczytać i porównać, ale to ludzie kierują całym procesem. Automatyzacja nie zamyka drogi w marketingu, wręcz przeciwnie. Tworzą się nowe stanowiska pracy dla fachowców, specjalistów w swojej dziedzinie.

 

Czy automatyzacja ma jakieś przełożenie na rosnącą popularność rozwiązań mobilnych? Wspomniał Pan o prowadzeniu działań za pomocą aplikacji.

 

Jeszcze dziesięć lat temu telefon służył jedynie do dzwonienia lub wysyłania SMS-ów. Obecnie jesteśmy stale podłączeni do Sieci, a smartfony bardziej przypominają małe komputery niż telefony sprzed lat. W związku z popularnością mobilnych urządzeń, zaczęło powstawać coraz więcej aplikacji na nie - w końcu o wiele łatwiej poruszać się w specjalnym programie niż po stronie www. Przyzwyczailiśmy się do spersonalizowanych rozwiązań, szczególnie tych mobilnych, sprawnej komunikacji z przyjaciółmi i stałego dostępu do informacji. Dlaczego więc nie rozszerzyć tych udogodnień i zastosować je nie tylko w sferze prywatnej, ale także zawodowej? Aby ułatwić działania na tej płaszczyźnie, pojawiła się aplikacja biznesowa TICKERENCE.

 

Skąd pomysł na tego typu aplikację?

Sam pomysł powstał podczas podróży. Jakiś czas temu wracałem do domu pociągiem. Na dworcu, jak to w weekend, hałas i kolejki do kas. Kiedy tak stałem w kolejce, zauważyłem plakat mobilnej aplikacji, za pomocą której można kupić bilety kolejowe. Po kilku minutach miałem już program w swoim telefonie, założone konto, podpiętą kartę i kupiony bilet. Proste i szybkie, prawda? Postanowiłem więc przełożyć to na “swoje podwórko” chciałam aby moi klienci również mieli tak wygodną możliwość zakupu biletu na wydarzenia przez nas organizowane.

 

Dość pomysłowe, zważywszy na to, że chyba nikt w Polsce nie stworzył wcześniej podobnego narzędzia.

 

Zgadza się, na rynku funkcjonują co prawda aplikacje konferencyjne, jednak są one dedykowane głównie jednemu szkoleniu lub są przygotowane “pod konkretną firmę”. Tickerence jest dla każdego - jeśli prowadzisz szkolenie, możesz umieścić je w aplikacji. Zapewniamy wsparcie przy sprzedaży biletów, a także, zależnie od umówionego zakresu działań, podczas organizacji samego eventu.

 

Jakiego rodzaju konferencje można znaleźć w aplikacji Tickerence? Czy mógłby Pan podać jakieś konkretne przykłady szkoleń?

Są to głównie szkolenia biznesowe, jednak wśród konferencji można znaleźć także te, których tematyka dotyczy samorozwoju. Aktualnie na liście szkoleń można znaleźć m.in. “Wygrywającą strategię sprzedaży” organizowaną przez Harvard Business Review Poland, “Firmę przyszłości” organizowaną przez IPH Toruń lub “Social Media Personal Brand” organizowane przez Trakido.

 

Właśnie - prócz marketingu, Pańska agencja, Trakido, zajmuje się również organizacją eventów.

Event marketing to w Polsce nowość. Dopiero dostrzega się ogromny potencjał, jaki tkwi w organizowaniu różnego rodzaju wydarzeń dla firm i instytucji. W Trakido organizujemy konferencje od A do Z, a także pomagamy innym w przygotowaniu wydarzeń. Chodzi tutaj nie tylko o samą organizację eventu, ale wypromowanie za jego pośrednictwem marki, firmy czy idei. Wyzwaniom organizacyjnym i logistycznym towarzyszy więc konieczność zaplanowania i wdrożenia złożonego mechanizmu marketingowego odpowiadającego wyznaczonym celom.

Najbliższym w całości organizowanym przez nas wydarzeniem jest właśnie konferencja “Social Media Personal Brand” z udziałem dr. Mateusza Grzesiaka - będzie to wyjątkowe spotkanie. Po pierwsze: dlatego, że Mateusz poruszy bardzo aktualny temat. Większość z nas porusza się w Social Media, udostępniamy posty, zdjęcia, filmy… Jeśli nie zarządzamy treściami umieszczanymi w Sieci, te zaczynają żyć własnym życiem, a to może zaszkodzić. Po drugie: Mateusz opowie o tym, na czym doskonale się zna. Psychologia, budowanie wizerunku i media społecznościowe - jeśli ktoś miałby o tym przeprowadzić konferencję, to tylko on. Blisko 500 000 followersów w mediach społecznościowych, piszą o nim takie gazety jak „Polityka”, „Newsweek”, „Gazeta.pl”, „Cosmopolitan”, występuje w radio i telewizji (TVN, TVP, Radio ZET, RDC, TVN BiŚ i wiele innych) oraz posiada rekomendacje gwiazd, ludzi biznesu, światowych mentorów i kluczowych przedsiębiorstw, a jego artykuły momentalnie stają się bardzo popularne i przekraczają ponad 20 000 wyświetleń. Po trzecie: na początku tego roku Mateusz Grzesiak obronił doktorat - tematem było właśnie “Kształtowanie marki osobistej z wykorzystaniem serwisu YouTube na przykładzie Polski i USA”.

 

Konferencja odbędzie się 14 czerwca w Łodzi, zainteresowani znajdą więcej informacji pod adresem: https://www.tickerence.com/mateuszgrzesiak/

 

 

Janusz Kamiński - jeden z pierwszych Specjalistów Marketing Automation w Polsce. Od 7 lat związany z profesjonalnym rynkiem reklamowym.Współpracował z trzema największymi agencjami reklamowymi w Polsce. Specjalizuje się w zaawansowanych kampaniach marketingowych opartych o zachowanie użytkowników na serwisach www. Certyfikowany przez Google Specjalista w zakresie Analityki Internetowej oraz Google AdWords. Swoją wiedzą i umiejętnościami z zakresu marketingu wspierał takie marki, jak BZ WBK-Aviva, Tatuum, Mateusz Grzesiak, Budlex, Międzynarodowe Targi Poznańskie. Renova, Implant Masters Poland.

 

 

 

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013