powrót

Delicpol: słodki sukces

Koncentracja na budowaniu indywidualnych przewag, liczne inwestycje w rozwój, innowacyjność oraz sprecyzowana wizja zarządzania to główne czynniki, które pozwoliły właścicielom Delicpolu poczuć słodki smak sukcesu

 

Firma Delicpol istnieje już 25 lat. Przez ten czas wypracowała sobie pozycję lidera w kategorii wybranych rodzajów ciastek produkowanych pod markami własnymi należącymi do sieci detalicznych w kraju oraz solidnego partnera w Europie. Dziś stanowi grupę kapitałową, w skład której wchodzą trzy fabryki – w Kamyku, Kamionie oraz Kluczborku – o mocy produkcyjnej 60 tys. ton w skali roku. Każda z nich, wyposażona w nowoczesne linie produkcyjne, koncentruje się na produkcji konkretnych kategorii ciastek.

Działalność grupy jest specyficzna – mówi Marcin Czarnecki, prezes zarządu Grupy Delicpol. Większość naszych ciastek jest produkowana dla marek prywatnych. Musimy więc budować wartość firmy w oparciu o koncentrację na wybranym rodzaju biznesu (w naszym przypadku to private label), na wybraneych kategoriach produkowanych ciastek oraz na wybranych rynkach zbytu. Połączenie tych trzech elementów pozwala nam na intensywny rozwój, a co za tym idzie, wypracowanie sukcesywnych wzrostów sprzedaży.

Produktem bazowym Delicpolu są tzw. jaffa cakes, czyli biszkopty z galaretką w czekoladzie. Ponadto w ofercie znajdują się pierniki, ciastka maślane, herbatniki, ciastka śniadaniowe oraz biszkopty. Ważną kategorię stanowią również tzw. ciastka prozdrowotne. Poza długą tradycją produkcji biszkoptów z galaretką w czekoladzie, firma z dużym sukcesem dywersyfikuje swój asortyment w ramach wybranej strategii. Udaje się jej tworzyć innowacyjne rozwiązania, jakie dyktują aktualne trendy i oczekiwania konsumentów w Polsce i za granicą.

Podam przykład: ciastka prozdrowotne to jedna z najszybciej rozwijających się kategorii w Polsce i Europie – wyjaśnia M. Czarnecki. – Przeżywamy boom na zdrową żywność. Konsumenci chcą np. ciastek bezglutenowych bez cukru. Zazwyczaj takie ciastka mają gorsze walory smakowe. A my potrafimy wyprodukować ciastka zarówno zdrowe, jak i smaczne. To ogromna zasługa naszego działu R&D, który stanowi jeden z fundamentów działalności Delicpolu.

Ważny element modelu biznesowego grupy stanowi eksport oraz inwestycje prorozwojowe, takie jak np. rozbudowa fabryki w Kamionie czy automatyzacja produkcji.

Obecnie Delicpol sprzedaje swoje produkty do 50 krajów na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem Europy Zachodniej. Długoterminowe kontrakty z wiodącymi sieciami detalicznymi pozwalają na budowanie stabilnej pozycji rynkowej oraz stałe podnoszenie wartości firmy. Koncentracja na wybranych kategoriach ciastek, wypracowany know-how, szybkość w reagowaniu na potrzeby klientów, elastyczność oraz innowacyjne podejście do proponowanych rozwiązań to znaczące przewagi, dzięki którym grupa może śmiało konkurować na dojrzałych rynkach zachodnich, takich jak Francja, Anglia czy Niemcy. Pozostaje trzymać kciuki.

 

Agnieszka Krala

 

Marcin Czarnecki, manager z wieloletnim doświadczeniem w sektorze FMGC. Zarządzał strukturami regionalnymi międzynarodowych koncernów FMCG w Europie Środkowo – Wschodniej; ekspert w obszarach nabiał i słodycze, z wielokulturowym doświadczeniem, które obejmuje zarządzanie operacjami firm produkcyjnych oraz działania sprzedażowe i marketingowe. Lider specjalizujący się w planowaniu strategicznym i zarządzaniu zmianą. Wiedzę zdobywał studiując w znaczących uczelniach w Polsce i Europie.

 

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013