powrót

Aktualności

Symboliczny WGN

Z roku na rok Grupa WGN rośnie w siłę. Za dynamiczny rozwój i skutecznie działanie na rzecz klienta w obszarze obrotu nieruchomości spółka została nagrodzona Symbolem Rozwoju Biznesu 2014.

 

W ciągu niespełna ćwierć wieku WGN wyrósł na jednego z największych polskich graczy w obrocie nieruchomościami i jednego z największych w Europie. W pierwszej połowie lat 90. firma posiadała cztery odziały zlokalizowane we Wrocławiu, w Katowicach, Gdyni oraz Warszawie. Dziś w obrębie całej grupy kapitałowej działa łącznie około 90 biur z armią liczącą ponad pół tysiąca wykwalifikowanych, każdego roku podnoszących swoje umiejętności analityków, rzeczoznawców, prawników oraz doradców ds. nieruchomości, inwestycji, finansów i przedsięwzięć deweloperskich.

Jesteśmy liderem posiadającym największą ofertę rynku nieruchomości komercyjnych i apartamentowo-rezydencjalnych – informuje Leszek Michniak, prezes zarządu i twórca WGN Nieruchomości Sp. z o.o. – Jako jedyni na rynku mamy do zaoferowania ponad 200 pałaców, dworów oraz zamków. Nasza marka to nie tylko profesjonalnie przygotowana oferta nieruchomości, to także obecność na międzynarodowym rynku z dotarciem do inwestorów z całego świata i perspektywą szybkiej sprzedaży.

 

Recepta na sukces: franczyza

 

Przełomowym w historii firmy był rok 1994. Otwarto wówczas pierwsze przedstawicielskie biuro WGN w Jeleniej Górze, od powstania którego datuje się początek budowy sieci franczyzowej. Jak zauważa L. Michniak, franczyza w obrocie nieruchomościami była pionierskim, nowatorskim jak na owe czasy przedsięwzięciem w Polsce. Firma w oparciu o autorskie umowy nawiązywała współpracę z partnerami biznesowymi chcącymi pracować pod marką WGN. Tak w szybki i dynamiczny sposób powstała grupa kapitałowa. 11 lat temu pojawiły się pierwsze oddziały franczyzowe poza granicami Polski: na Węgrzech i w Rosji.

Grupa silnie zaznacza swoją obecność na rynku amerykańskim poprzez nawiązanie stałej współpracy z jedną z największych sieci biur nieruchomości w USA: Realty Executives International (REI), związanym z Grupą WGN jako partner strategiczny. – Od siedmiu lat mamy bardzo dobre kontakty z amerykańską Polonią, która zainteresowana jest inwestowaniem w Polsce. Z kolei nasz partner zza oceanu umożliwia nam wyszukanie dla polskich klientów lokali i nieruchomości w Stanach Zjednoczonych – opowiada L. Michniak.

Ważną odnogą spółki jest działalność wydawnicza. Grupa wydaje kwartalnik „Nowe – Apartamenty, Mieszkania, Domy” z myślą o rodzimym rynku. Drugim wydawnictwem, przeznaczonym głównie na rynek międzynarodowy, jest „Properties Investment Catalogue – WGN Group”, zawierający oferty komercyjne dla inwestorów z kraju i zagranicy. Artykuły, analizy i raporty spółki umieszczane są na 49 portalach należących do firmy, m.in. www.wgn.pl, www.komercja24.pl, www.apartamentypolska.com.pl.

Działamy aktywnie nie tylko w zakresie obrotu nieruchomościami, ale także kształtowania współczesnego oblicza tej branży. Nasi specjaliści opracowują analizy i raporty, zarówno na potrzeby własne, jak i na sympozja, konferencje oraz na potrzeby inwestorów z całego świata. Wiedza ta cytowana jest często jako eksperckie wypowiedzi w prasie i innych mediach – podkreśla L. Michniak.

 

 

Być numerem jeden

 

Głównym celem WGN jest utrzymanie i wzmacnianie pozycji lidera rynku. Grupa, w krótkim czasie, zbudowała wizerunek bezpiecznej, pewnej i szybko kojarzącej się marki. W 2013 r. przeprowadziła ponad 4900 transakcji, co daje średnio około 410 transakcji miesięcznie. W tym roku, jak przekonują władze, średnia ta przekroczy pół tysiąca.

WGN inwestuje też we współpracę z największymi branżowymi portalami internetowymi. Zapewnia to stałą obecność ofert Grupy na ponad 260 portalach i serwisach. Na coś podobnego żadna z firm działająca w tym obszarze w Polsce nie może sobie pozwolić.

Koncern WGN w ostatniej dekadzie silnie zwiększył swoją obecność w takich obszarach jak kredyty, zarządzanie, wyceny, home staging, poprzez projekty architektoniczne dopasowane do danych działek, remonty i wykonawstwo pod klucz, aż po umeblowanie gotowych lokali. W firmie trwa bowiem ciągły proces poszukiwania kolejnych obszarów działalności powiązanych z szeroko rozumianym rynkiem. Wszystko po to, aby po pierwsze: wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta, który coraz częściej chce mieć jednego dostawcę kompleksowej usługi nieruchomościowej, a po drugie: utrzymać pozycję lidera na rynku. Bo z takim gigantem w obrocie nieruchomościami mieszkalno-apartamentowymi i komercyjnymi – warto współpracować.

 

 

Dariusz Brombosz

nasze publikacje poznaj nasz zespół zostań symbolem gala 2013